Which page to display a content ?

Which page to display a content ?

Postby jbourdin » Mon May 13, 2013 3:39 pm

When a link to a specific content is displayed in the current site, the first matching rule of the fallowings rules will be applied to find out which page will be used to display the content.

1 — If the current block has an associated page property and the associated page has a main column, this page will be used.

2 — If one of the pages in the navigation taxonomy of the content has a main column and is included in the current site, this page will be used

3 — If the current page has a main column, this page will be used

4 — If none of the previous rules match, the default single page of the current site will be used (defined in site properties). That page SHOULD have a main column

Whichever page is used, the content will be displayed inside the main column instead of any other blocks of this column.

For SEO, every content should have a canonical URL for a site, to avoid duplicate content malus to the ranking. This URL is built using rules 2 and 4.
jbourdin
Member

Re: Which page to display a content ?

Postby jbourdin » Mon May 13, 2013 3:40 pm

Si un lien vers un contenu est proposé dans le site courant, la page sur laquelle le contenu s’affichera est déterminée en prenant la première page remplissant les conditions ci-dessous par ordre de priorité.

1 — Si le bloc courant possède une page associée (propriété du bloc) et que cette page possède une colonne principale, on utilisera cette page

2 — si une des entrées de la taxonomie de navigation appartient au site courant et possède une colonne principale, on utilisera cette page

3 — si la page courante possède une colonne principale, on utilisera cette page

4 — à défaut, la « page de détail par défaut » définie au niveau du site est utilisée. Celle-ci doit évidemment posséder une colonne principale.

Quelle que soit la page retenue, le contenu sera affiché dans la colonne principale en remplacement de tous les blocs présent dans celle-ci.

Pour l’optimisation du référencement, il est nécessaire de proposer une URL canonique pour chaque contenu susceptible d’apparaître plusieurs fois.
La détermination de cette URL se fait en utilisant les règles 2 et 4 ci-dessus.
jbourdin
Member

Return to Announcements and informations